De eend is verkocht aan Martijn. Daar is ie in goede handen. En ik kocht een C Rekord uit 1969. Een waardige opvolger.
 
 
whisky
creatief
rondom
sentiment
mijn opel rekord c
   
 
 
 
 
 
 
 

Uit folders gescand.

Sommige plaatjes kun je vergroten door erop te klikken.


Betrouwbaar!
En sterk, veilig, zuinig.

Zo typeert General Motors in 1970 de Opel Rekord.

 

 
 
Volgens de folder houdt opel gelijke tred met zijn tijd: Schijfremmen voor, trommelremmen achter; rembekrachtiging; gescheiden remcircuit; veiligheidsstuur met drie gecapitonneerde spaken; vier schroefveren en telescopische schokbrekers enz enz.
 
 
 
 

Over de karakteristieke achterkant wordt opgemerkt:

Elementen voor uw veiligheid die vaak worden onderschat: achterlichten en remlichten. Deze duidelijke, gemakkelijk te herkennen lichten zijn samen met de achteruitrijlampen in één huis ondergebracht. Functioneel en mooi.

 
 
 

En gelijk hadden ze!


 
 
 
 

In een andere folder staat vermeld:

Alle modellen van de Rekord-serie hebben prettige eigenschappen: stoer van bouw met sterke, betrouwbare motoren.

 
 
 
 

Altijd voldoende krachtreserves.

De volgende motoren waren beschikbaar:

1,5 liter (69 pk): Rustig en betrouwbaar. Extra zuinig.
1,7 liter "S" (85 pk): Voor fellere reacties op het gaspedaal.
1,9 liter "S" (103 pk): Verenigt kracht met soepelheid en temperament.
1,9 liter "HL" (117 pk): Voor mensen die graag eens alles uit hun auto willen halen.

 
 
 
 
Precies drie dagen vertoefden ze samen in de straat. Op zaterdag 30 juni 2007 heeft Martijn de eend opgehaald.

 


 

Een erg mooi exemplaar mijn nieuwe Rekord c uit 1969. Een waardige opvolger van de 2cv uit 1975.

 
 
 
 
 
 

 

Maar mooi was mijn eerste Rekord uit 1972 ook. Ik reed erin van 1983 tot 1985. Toen begaf hij het.

Zie eens hoe mooi hij daar staat langs De Vliet in Leiden.

 

Het was een Opel Rekord C 1700.

Bouwjaar 1972.

 
Even fraai van voren als van achteren.

 

 
Lolke de Jong (uit Stiens, Friesland) stuurde spontaan de volgende foto's van zijn Rekord uit 1971. Een schitterend origineel exemplaar. Oordeel zelf.  
   
 
   
 
   
Ook een C Rekord sterft ooit. Niet zo mooi als een citroën, maar toch.